اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است
سرخط خبرها

جزئیات توافق وزیر راه ایران با وزیر حمل و نقل عراق| آغاز ساخت خط‌آهن شلمچه-بصره پس از ماه رمضان

  • کد خبر: ۱۵۷۴۷۸
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
جزئیات توافق وزیر راه ایران با وزیر حمل و نقل عراق| آغاز ساخت خط‌آهن شلمچه-بصره پس از ماه رمضان
دو کشور ایران و عراق برای تکمیل خط آهن شلمچه-بصره توافق کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان با «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل جمهوری عراق و هیئت همراه در ساختمان شهید دادمان دیدار و گفتگو  کرد.

در این دیدار در خصوص راه‌آهن شلمچه-بصره به طول ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی و احداث پل متحرک روی آن تصمیم‌گیری شد.

طبق تصمیمات متخذه در این دیدار دوجانبه، مقرر شد جمهوری عراق در اسرع وقت و حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان، نسبت به تحویل زمین مورد نظر جهت شروع عملیات اجرایی مین‌روبی به طرف ایرانی اقدام کرده تا جمهوری اسلامی ایران عملیات مین‌روبی را آغاز کند.

همچنین احداث زیرسازی و روسازی و ابنیه موردنیاز مسیر توسط راه‌آهن جمهوری عراق انجام خواهد شد.

از دیگر موضوعات مورد توافق عبارت است از: احداث یک پل روی اروند رود (شط‌العرب) با یک دهانه بازشو توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران. درراین راستا کشور عراق ظرف یک ماه زمین‌های طرفین پل را جهت شروع عملیات اجرایی تحویل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواهد داد.

مقرر شد تا عملیات احداث خط راه‌آهن، ابینه، ایستگاه‌ها توسط کشور عراق انجام شود. احداث پل نیز توسط کشور ایران به صورت هم زمان انجام شود. به نحوی که کل پروژه حداکثر ظرف ۱۸ ماه توسط دو کشور به پایان برسد. چنانچه طی فرآیند مطالعات و احداث پل نیز نیاز به زمان بیشتری داشته باشد، بر اساس تفاهم‌های بعدی باشد. همچنین کشور عراق اعلام کرد که بهره‌برداری از خط ابتدا به شکل مسافری خواهد بود.

در این نشست مقرر شد تا نقشه جامع همکاری حمل و نقلی در بخش‌های مختلف ریلی، جاده‌ای، دریایی، هوایی تنظیم و در کمیته مشترک حمل و نقل ملاک عمل قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->